FANDOM

Alucard
Alucard
Informacje
Wiek 568 lat (na początku)
599 lat (na końcu)
Pseudonimy Ostateczny wampir, Ptak Hermesa, Vlad Drakula III, Hrabia, Zamiel, Arucard, Potwór, Król wampirów, Atutowa karta Hellsinga
Płeć Mężczyzna
Rasa Wampir
Należy do Organizacja Hellsing
Królowa Anglii
Debiut (manga) Tom 1
Debiut (anime) Epizod 1
Debiut (OVA) OVA 1
Głos Nakata Jouji (japoński)
Crispin Freeman (angielski)

Alucard (アルカード, Arukado) to fikcyjna postać z anime i mangi pod tytułem Hellsing. Wampir będący głównym bohaterem całej serii. Jest najsilniejszym wojownikiem w całej Organizacji Hellsing, która walczy z wampirami oraz innymi nadnaturalnymi mocami. Alucard jest prawdopodobnie najpotężniejszym wampirem i bohaterem całej serii.

WyglądEdytuj

Tak jak większość wampirów, Alucard wygląda młodo ze względu na jego nieśmiertelność. Jego oczy są krwisto czerwone. Długość jego włosów zmienia się w zależności od uwalnianych przez niego form, czasem są krótkie a czasem sięgają do kolan. Zazwyczaj jest ubrany w klasycznym wiktoriańskim stylu. Ma garnitur koloru węgla drzewnego, skórzane buty, ekstrawagancki, czerwony krawat i długi, czerwony płaszcz. Często nosi też czerwony kapelusz oraz okrągłe, pomarańczowe okulary. Nosi również białe rękawiczki, na których są znaki pentagramów.

Okazuje się, że jego obranie jest częścią jego fizycznej postaci, ponieważ kiedy się regeneruje, to jego ubrania także się naprawiają. Można to zaobserwować na przykład, gdy ghoule strzelają w Alucarda masą pocisków i pozostawiają wiele dziur na jego ciele, a on regeneruje się przywracając do poprzedniego stanu również swoje ubrania.

Jego ubranie jest bardzo podobne do ubrania Abrahama Van Hellsinga, co widać w retrospekcji/koszmarze Alucarda.

OsobowośćEdytuj

Alucard walczy ze szczególnym okrucieństwem oraz szaleństwem, upokarza i niszczy przeciwników w drobny mak. Jednakże nie można powiedzieć, że nie ma w nim ani krzty człowieczeństwa, jest w stanie czasem nawet uronić łzę. Alucard jest bardzo egoistyczny i arogancki ze względu na swoją nieśmiertelność i potęgę. Zazwyczaj patrzy z pogardą na swoich przeciwników i w ten sposób też się do nich zwraca. Często pozwala im na zadanie sobie (pozornie) śmiertelnych obrażeń. Alucard z reguły nie zabija w zwykły sposób oponentów, on ich po prostu niszczy. Przykładem tego jest walka z Lukem Valentine, w której Alucard miał zwycięstwo na wyciągnięciu ręki i zmienił się w piekielnego psa, potem pokonał Luka w bardzo bezlitosny i okrutny sposób, kończąc na pożarciu go.

Jednakże nawet mimo jego niesamowitych mocy, Alucard daje się czasem zaskoczyć, głównie przez swoją arogancje. Podczas pierwszego spotkania z Alexandrem Andersonem, wydawało się już że Alucard bardzo łatwo go zabił, ale został zaatakowany z zaskoczenia gdy Anderson się zregenerował. Alucard był też głęboko rozczarowany, gdy okazało się, że Luke wcale nie jest tak dobrym przeciwnikiem. W anime, wydawał się być zainteresowany znalezieniem godnego przeciwnika. W anime jednak, mówi że chciałby znaleźć przeciwnika będącego człowiekiem z wielką siłą woli, który by go pokonał. Ostatecznie Alucard stwierdza, że "ten, który pokonuje potwora zawsze musi być człowiekiem".

Pod jego zarozumiałością i arogancją kryje się głęboki smutek i zazdrość do ludzi o to, że oni umierają i przenoszą się do następnego życia, podczas gdy on umrzeć nie może i musi stąpać po ziemi aż do ostatniego dnia wieczności. Wyraźnie widać, że żałuje swojej decyzji stania się nieśmiertelnym wampirem i odczuwa wielki szacunek do ludzi, którzy mają siłę na to, aby przetrwać starość oraz śmierć. Wszystkie te uczucia widać w poszczególnym momentach serii, np. gdy Alucard mówi Królowej, że według niego jest tą samą osobą, co 50 lat temu i jest teraz naprawdę piękna. Innym przykładem jest scena, w której Anderson wbija sobie w serce Gwóźdź Heleny, popełniając ten sam błąd co Alucard. Jeszcze innym przykładem jest Alucard mówiący odmłodzonemu Walterowi (który okazał się być zdrajcą), że jego stare i pomarszczone ciało było o wiele piękniejsze. Alucard jest także zdolny do czułości i przywiązywania się do ludzi, co widać w jego relacjach z Victorią Seras i Integrą.

HistoriaEdytuj

PrzeszłośćEdytuj

Alucard był znany jako Wład III, syn Włada Diabła. Został urodzony w 1431 roku. Z czasem zyskał imię Wład Palownik (Vlad Ţepeş), zyskując wielką reputację. Jest prawdopodobnie pierwszym wampirem, jaki kiedykolwiek istniał.

W młodości został zniewolony przez Turków (co jest nawiązaniem do prawdziwej historii Włada Palownika, który był więziony przez tureckiego sułtana, co miało gwarantować mu lojalność hospodara wołoskiego względem Imperium Osmańskiego) oraz był molestowany i gwałcony przez tureckiego władcę. Podczas tych incydentów ściskał w dłoni srebrny krzyż. W końcu zasiadł na tronie wołoskim i rozpoczął wielką wojnę z Turkami, kod której ucierpiały obie strony. Ostatecznie jego wojska zostały pokonane, jego ludzie zostali zabici (wielu z jego własnej ręki) a jego ojczyzna stanęła w płomieniach. Sam Wład został skazany na ścięcie głowy. Ale zanim to się stało, napił się krwi, która znajdowała się na ziemi i stał się prawdziwym wampirem. Wtedy też zniszczony został srebrny krzyż, który zawsze nosił przy sobie. Wieki później, w 1897 roku, odegrały się wydarzenia z powieści Bram Stokera pt. Drakula. Abraham Van Helsing, Arthur Holmwood, Quincey Morris i Jack Seward (Jonathan Harker, ostatni członek grupy, nie wystąpił w wersji historii Hellsinga) pokonali hrabię Drakulę i zabili tych, którzy mu służyli.

Później otrzymał od Arthura Hellsinga nowe imię - Alucard. W 1944 roku Alucard i 14-letni Walter C. Dornez zostali wysłani do Warszawy, aby powstrzymać produkcję wampirów organizacji Millennium. Pozornie udało im się zniszczyć ich projekt, ale główne osoby, które były za niego odpowiedzialne przetrwały. Podczas szturmu i akcji, Alucard przyjmował postać małej dziewczynki. Kilkadziesiąt lat później, w 1969 roku, Arthur doszedł do wniosku, iż jest zbyt ryzykownym używanie do walki wampira, więc Alucard został uwięziony przez niego w lochach rezydencji Hellsing.

Czasy teraźniejszeEdytuj

Jakoś czas po śmierci Arthura Hellsinga w 1989 roku, Alucard został obudzony i przywrócony do życia przez krew Integry. Staje w jej obronie i rani Richarda, który potem zostaje zabity przez Integrę, dzięki czemu zostaje ona głową Organizacji Hellsing oraz godnym mistrzem Alucarda.

Jako najpotężniejsza broń Hellsinga, Alucard został wysłany do wioski Cheddar w celu wyeliminowania wampira. Okazało się, że owym wampirem jest pastor mający swoją grupę ghuli. Wtedy też Alucard poznał się z Victorią Seras, która była jedynym ocalałbym członkiem oddziału policyjnego wysłanego w to miesce, aby zająć się sprawą tajemniczych śmierci. Alucard wymordował wszystkie ghule pastora, ale ten złapał Seras jak zakładniczkę myśląc, że przez to Alucard nie odważy się do niego strzelić. Jednakże dowiedziawszy się, że policjantka jest dziewicą, przestrzelił na wylot ją i pastora. Później podszedł do niej i spytał czy chce umrzeć czy zostać wampirem. Ona wybrała to drugie.

UmiejętnościEdytuj

Alucard podczas serii prezentuje różne moce i umiejętności.

  • Nieśmiertelność
  • Zaawansowana regeneracja
  • Nadludzka celność
  • Nadludzka siła
  • Nadludzka szybkość
  • Nadludzki refleks
  • Nadludzka zwinność
  • Przenikanie przez obiekty
  • Manipulacja cieniem
  • Zmiennokształtność
  • Kontrola nad pogodą
  • Teleportacja
  • Telekineza
  • Telepatia