FANDOM

Enrico Maxwell (エンリコ・マクスウェル, Enriko Makusuweru) to przywódca Iscariotu, członek Kościoła Rzymskokatolickiego i człowiek kierujący Dziewiątą Krucjatą.

Wygląd Edytuj

W mandze ma jasną skórę, blond włosy i zielone oczy, natomiast w anime jego włosy są białe, a oczy fioletowe. Włosy ma związane w kucyk. Nosi biało-foletowe szaty.

Osobowość Edytuj

Kontroluje swoich podwładnych i rządzi nimi żelazną ręką. Ślepo wierzy w swoją misję i powołanie, przez co Alexander Anderson zaczyna kwestionować motywy Maxwella. Różni się od Alexandra reakcją na rozwój wydarzeń, na przykład tych w Rio de Janero, kiedy kontrolowana przez Millenium policja walczyła z Alucardem. Maxwell był upojony agresją z miejsca walki pokazaną w wiadomościach, natomiast Alexander był rozwścieczony i pełen odrazy.

Potrafi być grzeczny i łagodny, ale także wyrachowany, okrutny i fanatyczny, co pokazał atak sił papieskich na Londyn. Mordowano niewinnych Protestantów razem z wampirami i nazistami. Pragnie władzy, ale może to wynikać z tego, że chce dowieść własnej wartości. Był niekochany i osierocony jako dziecko. Już wtedy zapowiadał, że stanie się kimś wielkim.

I on, i Integra Hellsing są przywódcami zmilitaryzowanych organizacji związanych z tępieniem potworów, co skutkuje rywalizacją tych dwóch postaci. Zaciekłość tej rywalizacji potęguje przynależność do różnych Kościołów: Organizacja Hellsing przynależy do Kościoła Anglikańskiega, a Iscariot do Watykanu, czyli Kościoła Rzymskokatolickiego.

Historia Edytuj

Jako małe dziecko, mieszkał w sierocińcu blisko Rzymu. Tam zajmował się nim Alexander Anderson. Rodzice opuścili go prawdopodobnie dlatego, że był synem kochanki. Anderson starał się go wychować jak mógł, ale Maxwell pozostał gniewnym i pełnym ambicji człowiekiem.

Powoli wspinał się w hierarchii Kościoła Katolickiego i został przywódcą Iscariotu. W Crossfire jest ukazane, jak nadzorował rozmaite misje Andersona oraz reszty paladynów, w tym Heinkela Wolfe i Yumiko Takagi.

Kiedy nowa fala wampirów zagroziła Europie, członkowie Iscariotu i Organizacji Hellsing zaczęli wchodzić sobie w drogę. To doprowadziło do walki między Alucardem, a Alexandrem Andersonem w Badrick, przy czym zginęło dwóch agentów Hellsing. Enrico Maxwell spotkał się po tych wydarzeniach z Integrą w muzeum. Próbował zachować spokojną atmosferę dyskusji, ale szybko stracił cierpliwość kiedy Integra zaczęła oskarżać Iscariot o wtrącanie się w sprawy Organizacji Hellsing oraz o wysłanie agenta Iscariotu z rozkazem zaatakowania wysłanników Organizacji Hellsing. Nazwał wtedy Integrę "żałosną protestancką świnią". W tym momencie wkroczył Alucard, grożąc Maxwellowi za obrażanie jego pani. Na to Maxwell zaregował wzywając Andersona do swego boku. Na szczęście Seras Victoria rozładowała atmosferę, przeprowadzając grupę starszych zwiedzających pomiędzy rywalami.

Na wieść o walkach w Brazylii, gdzie Tubalcain Alhambra walczył z wampirami Integry Hellsing, Maxwell wysłał Andersona na miejsce konfliktu i kazał mu pomóc uciec Alucardowi oraz Seras Victorii. Sam przesłuchiwał księdza, który pracował dla Millenium podczas II Wojny Światowej, aby zdobyć informacje o nowym zagrożeniu. Kpił z zeznań przesłuchiwanego, kiedy ten twierdził że został zmuszony do współpracy. Oskarżył go o celową współpracę i chęć wampiryzacji w zamian za pomoc nazistom. Po przesłuchaniu Heinkel Wolfe zastrzelił niepotrzebnego już księdza na rozkaz Enrico.

Był obecny na spotkaniu z Królową, aby przedyskutować to, co na temat Millenium odkrył Alucard: naziści powrócili z armią wampirów. Kiedy Schrodinger przyniósł komunikat od Millenium, Enrico wzburzyły słowa Majora o tym, że Bóg jest szalony. Po deklaracji wojny wobec Anglii wypowiedzianej przez Majora i po spotkaniu, Maxwell udał się do Andersona aby wyjawić mu swoje intencje: chciał poprowadzić krucjatę przeciwko Millenium i "Marsowi, bogowi wojny".

Podczas bitwy o Londyn papież mianował Maxwella biskupem, a wkrótce potem arcybiskupem. Dostał dowództwo nad ponad 3000 rycerzami i Dziewiątą Krucjatą. Szybko upoił się swoją nową władzą i zamiast wyzwalać Londyn, podbijał go w imieniu katolicyzmu, mordując także cywilów.

Wysłał wojska Watykanu do miasta, aby zabijały i nazistów, i Protestantów. Obserwował rzeź w małym pomieszczeniu ze szkła wzmocnionego tektytem zawieszonym pod jednym ze śmigłowców bojowych.

Alucard krótko po rozpoczęciu bitwy powrócił do Anglii. Zdjął wszystkie swoje pieczęcie, wracając do swej pełnej potęgi, uwalniając dusze wszystkich kiedykolwiek przez siebie zabitych ludzi jako chowańce i zalewając Londyn swoją niepokonaną armią. Gdy pojawiła się kawaleria Wallachii, Maxwell zorientował się, że Alucard to właśnie Dracula we własnej osobie.

Armia chowańców błyskawicznie pokonała Millenium i Rycerzy Papieskich, a ocaleni błagali Maxwella o zarządzenie odwrotu. Ten z kolei nie chciał zaakceptować porażki. Jego śmigłowiec został zestrzelony przez Rip Van Winkle, a samego arcybiskupa szybko otoczyły dusze Alucarda. Okazało się, że nie mogą zniszczyć wzmocnionego szkła. W tym momencie sam Alexander Anderson skruszył osłonę Enrico Maxwella swym bagnetem i stwierdził, że arcybiskup opuścił drogę i wolę boską, aby podążać samolubnie za własnymi ambicjami. Paladyn Iscariotu ze smutkiem pożegnał swojego byłego ucznia, który teraz był bezbronny w obliczu armii chowańców.

Chowańce Alucarda schwytały Enrico; sama kawaleria Wallachii przebiła go kopiami i tak właśnie zginął dowódca Dziewiątej Krucjaty. Umarł sam, sięgając w niebo i szepcząc "Jezu...". Anderson lamentował nad głupią ambicją Maxwella oraz jego tchórzostwem, a następnie udał się na pojedynek z Alucardem. Nie wiadomo co się stało z ciałem, ostatni raz widziano je pokryte kartkami z Biblii Andersona w Londynie. Makube stał się jego następcą.