FANDOM

Organizacja Iscariot (イスカリオテ機関, Isukariote Kikan) znana także jako Watykański Wydział XIII (ヴァチカン第13課, Vachikan Daijūsanka) to organizacja pojawiająca się w anime i mandze Hellsing.

Nazwa organizacji pochodzi od Judasza Iscariote, jednego z 12 apostołów Jezusa Chrystusa. Był on odpowiedzialny za mienie Jezusa i jego uczniów. Judasz zdradził swego nauczyciela za 30 srebrników i wydał go wysłannikom Sanhendrynu w Ogrodzie Oliwnym pod Jerozolimą. Gdy zorientował się, co uczynił, pragnął oddać pieniądze i odwołać zeznania. Gdy się to nie udało, powiesił się z rozpaczy. Za oddane pieniądze zakupiono tzw. Rolę Garnacarzową. Według legendy raz w roku w jedną noc Judasz może wyjść z piekła i ochłodzić się na górze lodowej.

Jednym z członków tejże instytucji jest Alexander Anderson. Istnienie Alexandra Andersona wskazuje na to, że Iscariot prawdopodobnie przeprowadzał badania nad inżynierią genetyczną oraz innymi zaawansowanymi technologiami, aby wspomóc swoje działania i stworzyć potężniejsze bronie.

Powołanie Edytuj

Jest to tajna 13 Dywizja Papieskich Sił Specjalnych. Instytucja ta zajmuje się zwalczaniem wampirów, heretyków i innych złych istot. Każdy z członków Iscariotu ma także święty obowiązek walczyć z 7,405,926 demonami piekieł po śmierci. Wampiry są zwalczane, ponieważ są z natury złe, zwłaszcza gdy zabijają ludzi. W przeciwieństwie do Organizacji Hellsing, która atakuje wampiry tylko i wyłącznie kiedy dany osobnik zagrozi Wielkiej Brytanii, Kościołowi Anglikańskiemu lub Królowej, Iscariot zabija wampiry zawsze.

W mandze i jej adaptacjach, Alexander i Enrico Maxwell szczególnie nienawidzą Protestantów. Ta nienawiść sprawia, że Iscariot jest zdolny nawet zaatakować Organizację Hellsing na jej własnym terytorium. Na przykład w Badrick Alexander Anderson zaatakował Alucarda, Seras Victorię i Integrę, a także zabił dwóch agentów Hellsing. Iscariot pragnie być jedyną organizacją chroniącą i kontrolującą katolickie terytoria na świecie.

Broń i możliwości Edytuj

Paladyni Iscariotu są elitarną jednostką bojową. Noszą długie sutanny i spore, metalowe krzyże. Walczą rozmaitą bronią, od bagnetów (tak jak Alexander), przez katany (Yumie), po pistolety (Heinkel Wolfe). Jedna z osób należących do tej organizacji używała snajperskiego Dragunov SVD podczas ataku na Londyn. Użył go później Heinkel.

Historia Edytuj

Niewiele wiadomo o historii Iscariotu. Wiele postaci twierdzi, że istnieje od dawna, być może od czasu założenia Kościoła Rzymskokatolickiego. Podobno istnieje o wiele dłużej, niż Organizacja Hellsing.