FANDOM

Organizacja Hellsing (ヘルシング機関, Herushingu Kikan) znana także jako Zakon Protestanckich Rycerzy (王立国教騎士団, Ōritsu Kokkyō Kishidan) to fikcyjna organizacja z serii Hellsing autorstwa mangaki imieniem Kouta Hirano. Jej siedziba znajduje się w Pałacu rodziny Hellsing na obrzeżach Londynu.

Opis Edytuj

Nazwa „Hellsing” pochodzi od Abrahama Van Hellsinga – postaci z powieści Drakula Brama Stokera, pojawiającej się również w mandze i anime (OVA). Obecnym liderem Organizacji Hellsing jest Integra Fairbrook Wingates Hellsing, która jest prawnuczką profesora Hellsing. W mandze Hiarno organizacja ta jest nierozłączną częścią struktury sił Wielkiej Brytanii. W kraju wciąż rządzi arystokracja i monarchia. Zadaniem tej organizacji jest ochrona wybrzeży kraju przed wszelkimi zagrożeniami na tle paranormalnym. Ich metody są bardzo kontrowersyjne i niekonwencjonalne, zalicza się do nich chociażby stosowanie anty-chrześcijańskich istot, jak na przykład wampir o imieniu Alucard. W serialu TV, żołnierze, ubrania, metody i narzędzia, jakimi się posługiwano, sugerują, że są to antyterrorystyczne parlamentarne siły uderzeniowe. Z kolei w OVA skupiano się na głównych postaciach.